شركت شهركهاي صنعتي يزد قيمت زمين در شهركهاي صنعتي را به طور بي سابقه بالا برده !!!!!!!!!

گاه معاملاتي شركت شهركهاي صنعتي يزد علي رغم اينكه سياست دولت در تسهيل امر توليد و راه اندازي كارگاههاي زودبازده جهت اشتغال زايي متمركز شده در اقدامي غير متعارف شركت شهركهاي صنعتي يزد قيمت زمين در شهركهاي صنعتي را به طور بي سابقه بالا برده است. براي نمونه فاز سوم شهرك صنعتي يزد كه قيمت هر متر مربع زمين آن در سال گذشته 10500 تومان بوده در سال جاري به 16800 تومان با عنوان حق انتفاع از تأسيسات افزايش داده است! علاوه بر اين مبلغ هنگفتي هم بابت حق مرغوبيت از زمينهاي زير 2500 متر و مبلغ گزافي هم بابت حق شركت شهركهاي صنعتي مركز مي گيرند. حق آبه آبرساني به يزد هم ليتري حدود 2 تومان يكجا دريافت مي شود!؟ اين در حالي است كه قسمتهايي از فاز سوم فقط جدول بندي و يك لوله آب كشيده شده و از آسفالت و گاز و برق خبري نيست. از طرفي جداي از اين، هزينه هاي انشعابات آب و برق و گاز جداگانه بايد توسط توليد كننده پرداخت شود.

نكته قابل توجه اينكه در سايت شركت شهركهاي صنعتي يزد قيمت حق انتفاع از تأسيسات در سال جاري همان مبلغ سال گذشته است و ظاهراً تغييري نكرده!!؟

آقايان مسئول گناه اين بي انصافي ها را به گردن شركت مركز مي اندازند كه درصدي هم به آنها مي رسد!

 اما بعضي هم عنوان مي كنند اين تصميم در يزد توسط هيئت مديره يعني آقايان: صدوق عضو هيئت و مدير عامل شركت. نبوي زاده معاون عمراني استانداري، صالحي نژاد رئيس سازمان جهاد كشاورزي، فقيه خراساني معاون برنامه ريزي استانداري و پور فلاح رئيس صنايع و معادن استان با نظر كارشناس دادگستري در قيمت گذاري زمين گرفته شده! گو اينكه شركت شهركها بنگاه معاملاتي است و بر اساس عرضه و تقاضا قيمت گذاري مي كنند! آقايان توجه ندارند اگر بخواهند به اين نحو عمل كنند، دلالهايي كه كارشان زمين خواري است به اين عرصه وارد شده و با استفاده از تسهيلات وام آن و افزايش غير متعارف هرساله، شركتهاي صنعتي را به جاي توليد به سمت بازار دلالي سوق مي دهند. به اميد اينكه مسئولين در راستاي سياستهاي دولت خدمتگذار حركت كنند و به واسطه اغراض سياسي در مسير خدمت سنگ اندازي قانوني نكنند.

وارده به يزدفردا :منبع: ,وبلاك بازتاب برنا

يزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا